Tiyatro terimi olarak Yabacılaştırma Etmeni: Brecht'in Epik Tiyatrosu'nun estetik temellerinden biri. Seyirci ve sahne arasına bir estetik uzaklık koyarak seyircinin oyun kişileriyle özdeşleşmesini engellemekte onların ussal yoldan bir yargıya varmasını sağlamak düşüncesiyle geliştirilmiştir.Bunun için oyunculukta, müzikte, sahne tasarımında estetik uzaklığı sağlayacak çeşitli yabancılaştırma etmenleri kullanılmıştır. Brecht'in deyişiyle, "Seyirci, bir kazayı seyreden üçüncü kişi durumundadır". Yani olaya dışarıdan bakmakta ve olayın içinde olmadığı için duygusallığı arkaya itip gördüklerini usuyla değerlendirmektedir.
Benzer Tiyatro Terimleri:
- Canlı Karagöz 1- Halk dilinde Orta Oyunu'na verilen ad. 2- XIV. Yüzyıl sonlarında
- Takipçi Takip eden ışık için kullanılan kısaltmadır. Göstericinin bir ışık kon
- Rol Dağıtmak Bir oyun çalışmaya başlamadan önce, oyun kişileri oynayacak sanatçılar
- Düşçülük XX. yüzyıl başlarında ortaya çıkan, öyküleri düşteki gibi silik, karış
- Kavuklu Orta Oyunun iki eksen tipinden biri. Türk gölge oyunundaki Karagöz'ün
- Ditramb Tanrı Diyonizos onuruna söylenen,onun yaşamından acı ve tatlı serüvenl
- Sürgün Tiyatrosu Naziler'in iktidara gelmesiyle birlikte yabancı ülkelere sığınan ve sü
- Dışa Vurumcu Tiyatro Tipik bir Orta Avrupa, daha doğrusu bir Alman tiyatro akımı içinde say
- Trajedi (Tragedya) Bir kahramanın yaşadığı kederli ya da korkunç olayları, kahramanın kaç
- Efe Orta Oyunu ile Türk gölge oyununda olumlu kabadayı tipi.Bunlara Zeybek