Yazma Eser (Hat-Tezhip-Ebru-Cilt-Minyatür) terimi olarak Karalama: Sipariş almadığı zamanlarda hattatın, eli durmasın diye gelişigüzel karaladığı yazılar. Hattatlar boş zamanlarında harf ve kısa cümleleri, noktalarını koymadan, tekrar tekrar yazarlardı. 9ıYolda giderken veya bir yerde otururken, sağ elinin parmaklan arasında, zeytin büyüklüğünde bir taneyi yuvarlayıp duran hattatlar vardır.
Ord, Prof. Dr. A. Süheyl ÜNVER'in notları arasında rastlanan şu örnek karalamanın önemini çok güzel belirtmektedir.
Hattat Mustafa İzzet Efendi; "Haftada bir gün yazmam, ertesi gün elim hemen değişir. Bu bir günlük istirahattan dolayı yazının bozulan tarafını yalnız ben hissederim, kimse farkında olmaz. Eğer iki gün yazmasam, başkaları da bunu farkeder" dermiş.
Ord, Prof. Dr. A. Süheyl ÜNVER'in notları arasında rastlanan şu örnek karalamanın önemini çok güzel belirtmektedir.
Hattat Mustafa İzzet Efendi; "Haftada bir gün yazmam, ertesi gün elim hemen değişir. Bu bir günlük istirahattan dolayı yazının bozulan tarafını yalnız ben hissederim, kimse farkında olmaz. Eğer iki gün yazmasam, başkaları da bunu farkeder" dermiş.
Benzer Yazma Eser (Hat-Tezhip-Ebru-Cilt-Minyatür) Terimleri:
- Mühresenk Akik türünden bir taşın adıdır. Bir sopaya takılarak, tezhip nakışları
- Aynalı Yazı Arap harfleriyle karşılıklı yazılan yazılar. Harfler veya kelime yazıl
- Bab Fasıl, bolüm. Yazmaların içindeki büyük bölümlerden her biri.
- Meşin Cilt yapımında kullanılan koyun derisi.
- Boğum Kamış kalemlerin ortalarına tesadüf eden, kapalı ve hafif çıkıntılı kı
- El Taşı Ebru yapımında kullanılacak boyalan ezmeğe yarayan taş.
- Zerender-zer Nokta Altın zemin üzerine tekrar altınla, düzgün şekillerle yapılan nokta.
- Sahaf Eski devrin kitapçıları. Bayezid Camii avlusundan Kapalıçarşı'ya giden
- Üslûplaştırma Gerçek şekil ve motiflerin karakterini kaybettirmeden basitleştirerek,
- Bâb-ı Humayun Topkapı Sarayı'nın Ayasofya'ya bakan birinci kapısına verilen ad.