Müzik-Dans terimi olarak Dört Zamanlı Ölçüler: Dört zamanlılıkta iki vurgulu iki grup vardır, ama birinci vuruştaki vurgu daha güçlüdür. "Dört dörtlüğe çok sık rastlanır. Dört ikilik ve dört sekizlik de kullanılan dört zamanlı ölçülere örnektir.
Bazen ölçü zamanının olması gereken yerde "C" harfine benzer bir sembol görürüz. Bu sembol de "Dört dörtlük" yerine kullanılmaktadır. Sürelerin vuruşları ise belirli bir kalıba göre yapılır.
Bazen ölçü zamanının olması gereken yerde "C" harfine benzer bir sembol görürüz. Bu sembol de "Dört dörtlük" yerine kullanılmaktadır. Sürelerin vuruşları ise belirli bir kalıba göre yapılır.
Benzer Müzik-Dans Terimleri:
- Largo (İt.) İtalyanca "GENİŞ" anlamına gelir. Hız terimi olarak "Çok Ağır" anlamın
- Arıza Değiştirici (işaret). Ses yüksekliğini yarım ton yükseltip (diyez); ya
- Tanini Türk müziğinde dokuz komadan oluşan tam ses.
- Ara Nağme Şarkı, türkü, köçekçe gibi küçük güfteli bestelerde, güftenin iki kıta
- Glissando (İt.) 1- Kaydırma, piyanoda parmağı tuşların üstünden hızla geçirme. Yaylı ç
- Do Anahtarları En yaygın türleri portenin alttan üçüncü ve dördüncü çizgilerine konur
- Sesin Şiddeti (Gürlük) Sesin kuvvetliliğini ve hafifliğini ifade eder.
- Vesper (İt.) Katolik kilisesinde akşam duası. Akşam ayinine eşlik eden müzik.
- Bozuk Bağlamanın ikinci bir adına Bozuk denir.15-18 perdesi vardır. Üçerli g
- Natürel Gam Diyez, bemol gibi hiçbir kromatik değişim içermeyen gam dizisi.